antligenfemtio.blo.gg

Mitt sätt att se på saker och ting, med blickar i backspegeln och riktning framåt men fokus här och nu.

Samtal är gåvor

Publicerad 2018-05-16 00:56:55 i Att åldras - bli tant - jajamän, Eftertanke,

Jag vet ju det. Egentligen. Men glömmer att jag vet. 

Jag blev påmind igen, ikväll utanför affären - när jag träffade på en jämnårig träningskompis från förr, eller ja, 2-3 år sen -  hur viktiga möten med andra människor är!

Vi satte ner våra matkassar utanför dörrarna och när personalen låste dörrarna och väktaren drog ner "järnridån" så inser vi att det gått en timme! 

I ren Närvaro - finns inte Tid. 

Vi hade oplanerat delat med oss av våra klokheter, lärdomar och insikter under en timme! 

Med vissa människor blir samtalen Rena och Klara,
...och åtminstone går jag därifrån sen, med tacksamhet i hjärtat och en mer uppdaterad version av mig själv.

Eller som man säger: "Hela genom att dela".

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela