antligenfemtio.blo.gg

Mitt sätt att se på saker och ting, med blickar i backspegeln och riktning framåt men fokus här och nu.

I ottan

Publicerad 2016-10-23 07:07:00 i Att åldras - bli tant - jajamän, Kropp och själ, Lust, lyx och löjlig lycka,

Tredje dagen i följd som jag klivit upp klockan 5. Skulle kunna bero på åldern men inte i det här fallet, utan det är helt arbetsrelaterat; jag börjat jobba klockan 6.

Tjusningen med att ha klarat av det här utan större men, är att nu följer en vecka bestående av endast sovmorgnar.
I love it!

Jag måste erkänna att det kan faktiskt kännas riktigt bra att starta upp dagen så här tidigt, för Dagen är Ny och fräsch. Världen har inte vaknat än och den lugna timmen är som balsam för ett överbelastat sinne, men....
sovmorgnar är ändå snäppet bättre.
Att få vakna upp långsamt och skönt utan tidspassning är en underskattad lyx.
Att glida ner i soffan med en kopp kaffe till Nyhetsmorgon och känna sig fri, i vetskap att andra är inne i sina ekorrhjul, men inte jag - sånt gör mig extra tacksam och kvittrande lycklig.

Så, det är värt ett par tidiga morgnar i ottan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela