antligenfemtio.blo.gg

Mitt sätt att se på saker och ting, med blickar i backspegeln och riktning framåt men fokus här och nu.

Prioriteringar

Publicerad 2018-05-31 16:32:09 i Den gamla skit-stressen, Eftertanke, Kropp och själ,

Inte lätt att veta vad jag vill göra just nu. 
På min lediga dag. 
Jag hade ett fokus och det var vårdcentralen. Det besöket klarades av på 35 sekunder. Inflammation på trumhinnan. Hämtade ut receptet och sen - var det en kakafoni av inre röster, önskningar, förslag och viljor.

Klev in i bilen,  AC:n gjorde sitt och jag slöt ögonen och försökte få den inre röran att ställa sig på kö, och.....det blev en bra dag. 
Ett besök på Erikshjälpen, sen en kaffe och laktos-och glutenfri glass nere vid campingen vid vattnet. 
Gick en liten sväng i sakta mak på stan och råkade prova ett gäng shorts som jag fick låna hem då jag inte såg så bra i det mörka omklädningsrummet. Med mina halvtrasiga glasögon. Som jag också måste boka tid för åtgärd.

Jag vill inte riktigt åka hem än. Jag är friare ute. Hemma finns alla Måsten. 

Stillar mig en stund till här ute. I det fria.
(null)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela