antligenfemtio.blo.gg

Mitt sätt att se på saker och ting, med blickar i backspegeln och riktning framåt men fokus här och nu.

Q4 på akut ingång

Publicerad 2016-09-30 23:39:43 i Att åldras - bli tant - jajamän, Eftertanke, Kropp och själ,

Sista september är tillända om 40 minuter och vips kommer det vara snö och julafton.
Nyss var det ju sommar!
När saktar det ner? Eller är det så här det lufsar fram i rask takt, dagarna, livet...?

Vill minnas att för några år sen...eller kanske nåt decennium sen, så ställde jag aldrig den frågan. Vad är skillnaden tro?
Tja, då hade jag grabbarna hemma. Och hus att ta hand om, jobb och hund och katt. Det var full rulle med det vardagliga och såg till deras bitar som skola och kompisar, tvätt och mat och - vardagsliv bara! :-) <3

Kan det vara så att jag har så förbannat med tid för mig själv nu, så jag navelskådar och kletar runt i mitt egotrippade huvud?! Är det därför jag tycker tiden rusar på och jag inte får nåt gjort eller tar mig "framåt"?! För jag är så upp i arschlet på mig själv på äldre dar!?

Eller är jag bara medelålders och det är så det blir då? Att dagarna rusar fram som aldrig förr?

Kanske...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela