antligenfemtio.blo.gg

Mitt sätt att se på saker och ting, med blickar i backspegeln och riktning framåt men fokus här och nu.

1:a december - VA?!

Publicerad 2016-12-01 05:02:53 i Att åldras - bli tant - jajamän,

Sitter på jobbet. Om några timmar möter jag dagen i samma veva som jag dyker ner på kudden hemma och övriga världen vaknar.

Fattar inte att det är december redan! Missade nästan skyltsöndag och har ännu inte fått fram adventsljusstaken.
Ska leta fram den då jag vaknat sen.

Hur som helst så killar det nästan i magen av den fart som tiden har. Jag hinner knappt fatta vad som hände innan nästa dag trängt sig över tröskeln. Tror fan man känner sig både lite stressad och disträ mellan varven.
Jaja, det är väl bara att spänna fast säkerhetsbältet, hålla i hatten och dra i handbromsen lite.

Just nu är det stilla; tiden, och tanken gör sig ingen brådska. De rör sig lite vajande av sig själv utan mål och riktning, sådär kravlöst och skönt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela