antligenfemtio.blo.gg

Mitt sätt att se på saker och ting, med blickar i backspegeln och riktning framåt men fokus här och nu.

Nu eller sen-mentalitet

Publicerad 2017-03-14 05:17:51 i Att åldras - bli tant - jajamän, Den gamla skit-stressen, Eftertanke,

Ibland undrar jag varför man inte bara stannar upp och gör det man tänkt, eller det man så gärna vill.


Närå, det ligger en otäck dimma av stress över en, nästan för jämnan....

Att läsa en insändare, skriva ett brev, bläddra igenom tidningen eller bara fixa till fotoboken via datorn en gång för alla - "det hinner jag inte nu".

Vadå inte hinner??!! 
Vad ska jag göra som är viktigare?! 
Vad hindrar mig??!

Är det så för alla, eller är det bara jag?

Jag älskar nattpassen på jobbet. Det är tyst och lugnt och tiden stannar av lite mer.
Den där stressdimman är borta. 

Varför är det så bråttom med allting?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela