antligenfemtio.blo.gg

Mitt sätt att se på saker och ting, med blickar i backspegeln och riktning framåt men fokus här och nu.

Långsamhetens lov

Publicerad 2018-05-29 10:59:31 i Att åldras - bli tant - jajamän, Den gamla skit-stressen, Eftertanke, Lust, lyx och löjlig lycka,

.....finns det en bok som heter. Har läst den förut men glömt vad den handlar om.

Men får jag lov att ta det långsamt, tack!?

Igår kväll jobbade jag och kollegan järnet, stressen var hög och alla bollar var i luften. När vi gick hem sen, var vi fnittriga, hungriga, förvirrade och en lätt släng av afasi eller demens hade drabbat oss. Vi hittade inte ord utan svamlade och letade men var iallafall löjligt glada. Att vi blev avlösta. Och att vi lyckades ro skutan i hamn. 

Idag, just nu sitter jag hemma på balkongen och äter sen frukost, i lugn och ro. Har inte pratat med någon än, hör vinden i träden, känner värmen av solen, fågelkvitter och en och annan bil långt borta nånstans.

Kan jag få ta det lite långsamt, tack!
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela